choklad mousse recept

  2012-03-06 / 16:08:42 / Mat /

2 st äggvitor
2 msk socker
2 msk kakao
-
Gör såhär:
Vispa med elvisp äggvitor och socker till ett skum, det ska gå att vända upp och ner på skålen. Använd en torr fettfri skål och att äggvitorna inte får innehålla någon äggula, då det blir väldigt svårt eller omöjligt att få det till ett fast skum. Blanda försiktigt ner kakao och rör till en jämt och fin smet.
Nu när jag gjorde min fick jag några få kakao klumpar trots att jag rörde om och det såg bra ut, så sikta gärna genom en sil för att unvika det.


Anonym

Åhh, det där såg väldigt gott ut. Måste prova?

2012-03-06 @ 18:45:29
Anonym

Oj, skulle såklart vara ett "!" och inte ?.. Kram:)

2012-03-06 @ 18:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: