hårtips: hur du får det att växa bättre/fortare.

  2012-02-22 / 12:29:06 / Hår /
När jag tog ut mitt löshår i december så vart mitt hår jätte tunt och kort. Tappade nästan hälften av mitt hår, så det var alltså jätte tunt. Då började jag ta panto-3, och det är ett kosttillskott som används för finare hår, naglar och hud. Mina naglar växer som ogräs, och inga finnar får jag heller. Fick dock inte det innan, men nu har jag inte fått en ända nästan. Jag har märkt mycket skillnad från de här tabletterna, och jag tycker att de funkar! Den ger ökad blodcirkulation och näringstillförsel vid roten. Hår och naglar växer med en friskare och vackrare kvalitet. Panto-3 är ett jästfritt tillskott av mineraler, vitaminer, örter och aminosyror. Finns att köpa på de flesta hälsobutiker, tex life. och ett paket med 120 tabletter kostar 250 kr ungefär.
-
Ricinolja, i själva verket så är det här ett förstoppnings medel. Men folk har kommit på att det funkar för håret också. Det används då för att stimulera hårväxten och för att hår ska få mer lyster och glans. Går även att använda på dina ögonfransar, jag har aldrig gjort det, men har läst att det funkar nästan bättre än neulash. Ricinoljan ska användas 2-3 gånger i veckan, och då masserar du in det i hårbotten och låter det sitta i 20-30 minuter, sen sköljer du ut det. Ta schampoo två gånger för att vara säker på att allt är borta. Den är väldigt dryg att ta i, och få ur. Det känns nästan som sirap, så om du vill få det lite mer flytande så kan du ha i lite annan olja, det är också väldigt bra för håret. Jag tycker att allt det här har funkat bra för nu har mitt hår växt, och de är bara på nån månad. Kämpar fortfarande, men de är inte lika tunt och kort längre och det är jag glad över. Ricinolja har jag dock tagit en liten paus ifrån, för på mitt hår blir det ganska risigt efter ett tag och lite tovigt. Men funkar gör det, jag använder det i perioder.
Här är en bild jag tog när jag precis tagit ut löshåret, håret är blött men såhär tunt var det iallafall: 
Har ingen bra bild på hur mitt hår ser ut just nu, men här är några iallfall:
De här bilderna är tagna på nyår, och det var bara några veckor efter! Tänk er då att mitt hår är ännu bättre nu, två månader efter. Efterblivna bilder hehe, men aja :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: